Search

کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

توضیحات

معرفی

«چهل نامه کوتاه به همسرم» کتابی عاشقانه نوشته‌ی «نادر ابراهیمی» است که با حمایت موسسه‌ی «نوین کتاب گویا» در قالب یک کتاب صوتی منتشر شده است. گویندگی این اثر را «پیام دهکردی» برعهده داشته و آهنگ‌ساز آن «ناصر چشم آذر» است. کار تنظیم، میکس و مسترینگ این اثر را هم «سپهر عباسی» انجام داده است. «چهل نامه کوتاه به همسرم» درواقع یک جلد از سه‌گانه‌ی عاشقانه‌ی «نادر ابراهیمی» است. دو عاشقانه‌ی دیگر این سه‌گانه «یک عاشقانه آرام» و «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» نام دارند. «نادر ابراهیمی» در این اثر، حرف‌ها و ناگفته‌های خود را به همسرش در قالب چند نامه بیان می‌کند. «نادر ابراهیمی» داستان‌نویس برجسته‌ی معاصر است که در نوشتن رمان و داستان کوتاه، فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری فعالیت داشته است. «پیام دهکردی» گوینده‌ی این اثر از فعالان عرصه‌ی سینما و تئاتر و مدرس فن‌بیان است. صدای گرم و دلنشین «پیام دهکردی» در این کتاب صوتی، آن را بسیار شنیدنی و جذاب کرده است. «ناصر چشم آذر» هم که کار آهنگ‌سازی این اثر را برعهده داشته، از بزرگان و پیش‌کسوتان موسیقی ایران است و کمتر کسی را می‌توان یافت که با قطعه‌ی «باران عشق» او آشنایی نداشته باشد. موسسه‌ی «نوین کتاب گویا» ناشر این اثر، با هدف تولید و تکثیر کتاب‌های گویا در سال 1386 تاسیس شد و اولین و تنها موسسه‌ای است که به طور تخصصی در ایران، به کار تولید و انتشار کتاب گویا می‌پردازد. کتاب صوتی «چهل نامه کوتاه به همسرم» اثر «نادر ابراهیمی»، با صدای زیبای «پیام دهکردی» و موسیقی گوش‌نواز «ناصر چشم آذر» به کوشش موسسه‌ی «نوین کتاب گویا» در قالب یک حلقه سی‌دی صوتی منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نقد و بررسی

 

«بشنو، بانوی من!

برای آن که لحظه‌هایی سرشار از خلوص و احساس و عاطفه داشته باشی، باید که چیزهایی را از کودکی با خودت آورده باشی؛ و گهگاه، کاملا سبکسرانه و بازیگوشانه رفتار کرده باشی… انسانی که یادهای تلخ و شیرینی را، از کودکی، در قلب و روح خود نگه ندارد و نداند که در برخی لحظه‌ها واقعا باید کودکانه به زندگی نگاه کند، شقی و بی‌ترحم خواهد شد… اینک دست‌های مهربانت را به من بسپار تا به یاد آن‌ها بیاورم که چگونه باید زلف عروسک‌ها را نوازش کرد…»

آنچه خواندید بخشی از نامه‌های  لطیف و پر احساس نادر ابراهیمی به همسرش است که در کتابی صوتی با لحن گیرای پیام دهکردی خوانده شده و به نرمی روی موسیقی دلنواز «ناصر چشم آذر» نشسته است. تلفیق متن زیبا و گیرای «نادر ابراهیمی»، با هنر «ناصر چشم آذر» که مهارت و حس او در ساخت موسیقی، ستودنی است و همچنین صدای گرم و شنیدنی «پیام دهکردی» در کتاب صوتی «چهل نامه کوتاه به همسرم» فضایی ایجاد می‌کند که شنیدنش چنان به دل می نشیند که حال و احساس نگارنده نامه‌ها را به شنونده منتقل می‌کند.

«نادر ابراهیمی» در آغاز کتاب چنین می‌نویسد: «آن روزها که تازه تمرین خطاطی را شروع کرده بودم، حدود سال‌های 1363 تا 1365، به هنگام نوشتن، در تنهایی، در فضایی که بوی تلخ مرکب ایرانی در آن می‌پیچید و صدای سنتی قلم نی، تسکین‌دهنده‌ی خاطرم می‌شد که گرد ملالی چون غبار بسیار نرم، بر کل آن نشسته بود، غالبا به یاد همسرم می‌افتادم که او نیز همچون من و شاید نه همچون من اما به شکلی، گهگاه و بیش از گهگاه، دلگرفتگی، قلبش را خاکستری رنگ می‌کرد و می‌کوشیدم که به جستجو به امید رسیدن به ریشه‌های گیاه بالنده و سرسخت اندوه و دانستن این‌ که این روینده‌ی بی‌پروا از چه چیزهایی تغذیه می‌کند و شناختن شرایط رشد و دوامش، آن را نه آن‌که نابود کنم، بل زیر سلطه و در اختیار بگیرم. پس، یکی از خوب‌ترین راه‌های رسیدن به این مقصود را در این دیدم که متن تمرین‌های خطاطی‌ام را تا آن‌جا که مقدور باشد، اختصاص دهم به نامه‌ی کوتاهی به همسرم…»

 

 

نادر ابراهیمی

«نادر ابراهیمی» تحصیلات مقدماتی خود را در زادگاهش یعنی شهر تهران گذراند و پس از گرفتن دیپلم ادبی از دبیرستان دارالفنون، به دانشکده حقوق وارد شد. اما این دانشکده را پس از دو سال رها کرد و سپس در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به درجه لیسانس رسید. با وجود اینکه «ابراهیمی» فعالیت‌های گوناگونی از کمک کارگری تعمیرگاه سیار در ترکمن ‌صحرا گرفته تا استادی دانشگاه در زندگی داشته، اما دغدغه همیشگی وی، نوشتن بوده است. او نوشتن را  از 15 سالگی آغاز کرد و تا سال‌های آخر زندگی خود و پیش از دوران سخت بیماری‌اش، هرگز قلم را زمین نگذاشت.

وی در سال 1342 نخستین کتاب خود را با عنوان «خانه‌ای برای شب» به‌چاپ رساند که داستان «دشنام» در آن با استقبالی چشمگیر مواجه شد. تا سال 1380 علاوه بر صدها مقاله تحقیقی و نقد، بیش از صد کتاب از او چاپ و منتشر شده‌ که دربرگیرنده‌ی داستان بلند و کوتاه، کتاب کودک و نوجوان، نمایشنامه، فیلمنامه و پژوهش در زمینه‌های گوناگون است. ضمن آن‌ که چند اثرش به زبان‌های مختلف دنیا برگردانده شده ‌است. او عنوان «نویسنده برگزیده ادبیات داستانی 20 سال بعد از انقلاب» را به‌ خاطر داستان بلند و هفت جلدی «آتش بدون دود» به‌ دست آورده‌ است.

ناصر چشم آذر

«ناصر چشم آذر» در سایه تعلیمات پدرش استاد «اسماعیل چشم آذر» (از نوازندگان بنام موسیقی آذربایجان) مراحل اولیه موسیقی را آموزش می‌بیند. در کودکی ساز آکاردئون را انتخاب می‌کند. در 12 سالگی به همراه پدرش وارد ارکستر آذربایجانی «رادیو ایران» می‌شود. در 13 سالگی جایزه ویژه موسیقی را در مقطع دبیرستان به خاطر نواختن آکاردئون دریافت می‌کند. در 17 سالگی رهبری کنسرت ترتیب داده شده در سفارت ایران در عراق را بر عهده می‌گیرد. در 20 سالگی برای گذراندن دوره جاز به آمریکا مسافرت می‌کند. پس از بازگشت سرپرستی ارکستر شوی تلویزیونی «پرویز غریب افشار» را برعهده می‌گیرد. در محضر اساتید بنام موسیقی ایران نظیر «مرتضی حنانه» و «ملک اصلانیان» دوره‌های تکمیلی را سپری می‌کند. در سال 1357 به مدت 5 سال جهت تکمیل دوره موسیقی جاز و موسیقی فیلم به آمریکا مسافرت می‌کند. او از پیشگامان سازهای الکترونیک در ایران به شمار می‌رود. «باران عشق» یکی از شاهکارهای اوست.

«چشم آذر» ارائه بیش از 10 آلبوم موسیقی و آهنگسازی بیش از 70 فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد که کاندیداتوری و دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در چندین دوره برای موسیقی متن را برایش به ارمغان آورده است. او همچنین در چند جشنواره بین‌المللی جایزه دریافته کرده است.

پیام دهکردی

«پیام دهکردی» بازیگر سینما و تئاتر، کارگردان و مدرس فن بیان و بازیگری است. وی از بازیگران موفق در عرصه تئاتر بوده و در سینما و تلویزیون نیز کارهای تاثیرگذاری از خود به جا گذاشته است.

جوایز و افتخارات:
•    جایزه بهترین بازیگر در بیست و دومین جشنواره  بین‌المللی تئاتر فجر
•    جایزه فعال ‌ترین بازیگر تئاتر در روز جهانی تئاتر (2004)
•    نامزد بهترین بازیگر در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
•    نامزد بهترین بازیگر در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی‌ـ‌سنتی در سال 1382
•    بهترین بازیگر مرد سال به انتخاب خانه تئاتر و کانون ملی منتقدان در سال 1386
مهارت و تسلط وی در فن بیان و همچنین احساس عمیق و سرشار از عشق وجودی‌اش باعث شده تا روایت این حکایت عاشقانه، بی‌بدیل و خواستنی شود.

برای ما که این روزها مشغله‌های روزمره، از کتاب و مطالعه دورمان کرده، چه خوب است که با شنیدن کتاب در زمان‌هایی که استفاده دیگری از آن ممکن نیست، لذت کتاب را دوباره تجربه کنیم و از پندها و عشق نهفته جاری در کتاب سیراب شویم.
امیدواریم از شنیدن این اثر لذت ببرید.

نمونه صوتی این کتاب را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

مشخصات

  • عنوان
    چهل نامه ی کوتاه به همسرم
  • ناشر
    نوین کتاب
  • گوینده
    پیام دهکردی
  • مدت زمان
    202
  • شماره پروانه یا مجوز
    211/176/ک/94
  • مرجع صادر کننده
    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • گروه سنی
    بزرگسال
  • نوع بسته بندی کتاب صوتی
    کیپ کیس
  • سایر توضیحات
    - دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شماره 211/ 176/ ک/ 94 - حاوی یک حلقه سی‌دی با فرمت MP3 - آهنگساز: ناصر چشم آذر - تنظیم، میکس و مسترینگ: سپهر عباسی - همراه با بیوگرافی و معرفی «نادر ابراهیمی»، «ناصر چشم آذر» و «پیام دهکردی»

توضیحات تکمیلی

برند

لیست قیمت کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

فروش عمده کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

فروشگاه عمده کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی استوک

کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی دسته دوم

کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی دسته دوم و نو

مشخصات کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

بررسی کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

مقایسه کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

مقایسه و خرید کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

قیمت کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

قیمت کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی دیجی کالا

قیمت کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی ترب

قیمت کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی باسلام

قیمت کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی ایمالز

قیمت روز کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

قیمت کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی جدید

قیمت جدید کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

آخرین قیمت کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

خرید کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

خرید اقساطی کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

خرید قسطی کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

خرید کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی با شرایط اقساطی

خرید کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی با تخفیف

خرید و قیمت کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

خرید آنلاین کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

خرید اینترنتی کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

خرید کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی با بهترین قیمت

فروش کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

فروش ویژه کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

فروش اینترنتی کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

مرجع فروش کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

فروش کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی با بهترین قیمت

جدیدترین کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

جدیدترین مدل کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی ارزان

خرید ارزان کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

ارزان ترین سایت فروش کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

حراج کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی دیجی کالا

حراج کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی باسلام

باسلام کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

ایمالز کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی

فروش کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی با ارسال رایگان

فروش کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی با پرداخت درب منزل

کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی با گارانتی اصلی

کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم اثر پیام دهکردی با ضمانت اصلی